Kalite Güvence Yönergesi

1
Senato Tarihi 03.11.2025
Senato sayısı 27
Senato No 2025.SEN.270
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
KALİTE GÜVENCESİ YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönerge, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kalite Komisyonu'nun kuruluş, görev
ve çalışma usul ve esaslarını düzenler.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönerge, Kütahya Dumlupınar Üniversitesinde eğitim-öğretim, araştırmageliştirme
ve toplumsal katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerin kalite düzeylerine ilişkin ulusal ve uluslararası
kalite standartlarına göre YÖKAK tarafından değerlendirilmesi, iç ve dış kalite güvencesi, akreditasyon
süreçleri ve bu kapsamda tanımlanan görev, yetki ve sorumlulukları ile Kalite Komisyonunun, Kalite
Koordinatörlüğünün ve Birim Kalite Komisyonlarının oluşumu, çalışma usul ve esaslarına ilişkin
düzenlemeleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönerge, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun ek 35 inci
maddesi ile 23/11/2018 tarihli ve 30604 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Yükseköğretim
Kalite Güvencesi ve YÖKAK Yönetmeliğine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönergede geçen;
a) Akreditasyon: Bir dış değerlendirici kurum tarafından belirli bir alanda önceden belirlenmiş
akademik ve alana özgü standartların bir yükseköğretim programı tarafından karşılanıp karşılanmadığını ölçen
değerlendirme ve dış kalite güvence sürecini,
b) Başkan: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kalite Komisyonu Başkanını,
c) Başkan Yardımcısı: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kalite Komisyonu Başkan Yardımcısını,
ç) Birim: Kütahya Dumlupınar Üniversitesine bağlı fakülteleri, yüksekokulları, meslek yüksekokulları,
enstitüyü, uygulama ve araştırma merkezlerini ve akademik ve idari birimleri,
d) Birim İç Değerlendirme Raporu (BİDR): Birimin; eğitim öğretim, araştırma ve toplumsal katkı
faaliyetleri ile idari hizmetlerine ilişkin kalite güvencesi süreçlerini izlemek amacıyla birimler tarafından her
yıl hazırlanan raporu,
e) Birim Kalite Komisyonu: Akademik ve idari birimlerde kurulan Birim Kalite Komisyonu,
f) Birim Kalite Koordinatörü: Birim Kalite Komisyonunun faaliyetlerini koordine etmek üzere
görevlendirilen komisyon üyesini,
g) Dış Değerlendirme: Üniversitenin veya bir programının, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile
idari hizmetlerinin kalitesinin YÖKAK tarafından yetkilendirilen dış değerlendiriciler veya Yükseköğretim
Kurulunca tanınan, bağımsız kalite değerlendirme tescil belgesine sahip dış değerlendirme kuruluşları
tarafından yürütülen dış değerlendirme sürecini,
ğ) Genel Sekreter: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Genel Sekreterini,
h) İç Değerlendirme: Eğitim-öğretim, araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerin kalitesinin ve kurumsal
kalite geliştirme çalışmalarının Kalite Komisyonu tarafından değerlendirilmesini,
ı) İdari Birim: Kütahya Dumlupınar Üniversitesine bağlı tüm idari birimleri,
i) Kalite Alt Komisyonları: Bu Yönergede belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde çalışmalar yapmak
üzere görevlendirilen Liderlik, Yönetişim ve Kalite, Eğitim-Öğretim, Araştırma-Geliştirme, Toplumsal Katkı,
ve birim kalite alt komisyonlarını,
j) Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi: Yükseköğretim Kalite Kurulu'nun önerisi üzerine
Yükseköğretim Kurulu tarafından onaylanan, bağımsız kurum veya kuruluşların Üniversitede eğitim-öğretim
ve araştırma etkinlikleri ile idari hizmetlerinin kalite düzeyini ve kalite geliştirme çalışmalarını
değerlendirmeye yetkili olduğunu gösteren belgeyi,
2
k) Kalite Güvencesi: Üniversitenin veya bir programının iç ve dış kalite standartları ile uyumlu kalite
ve performans süreçlerini tam olarak yerine getirdiğine dair güvence sağlayabilmek için yapılan planlı ve
sistemli işlemleri,
l) Kalite Komisyonu: Üniversitede kalite değerlendirme ve güvencesi çalışmaları ile akreditasyon
çalışmalarının düzenlenmesi ve yürütülmesinden sorumlu komisyonu,
m) Kalite Komisyonu Öğrenci Temsilcisi: Senato tarafından belirlenen ilkelere göre seçilen Kütahya
Dumlupınar Üniversitesi öğrencisini,
n) Kalite Koordinatörlüğü: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğünü,
o) Kalite Koordinatörü: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kalite Koordinatörünü,
ö) Kalite Koordinatör Yardımcısı: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğü
Akademik ve İdari Koordinatör Yardımcılarını,
p) Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR): Üniversitenin; eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal
katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerine ilişkin kalite güvencesi süreçlerini izlemek amacıyla Üniversite
tarafından her yıl hazırlanan raporu,
r) Kurumsal Akreditasyon Programı (KAP): Yükseköğretim kurumlarının kurul tarafından; eğitimöğretim,
araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı ve idari hizmet süreçlerindeki planlama, uygulama, izleme
ve iyileştirme süreçlerinin nitel ve nicel olarak değerlendirildiği ve bunun neticesinde akreditasyona ilişkin
kararın verildiği değerlendirme sürecini,
s) Kurumsal Dış Değerlendirme Programı: Mezun vermiş yükseköğretim kurumlarının eğitim-öğretim,
araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerinin YÖKAK tarafından
gerçekleştirilecek değerlendirme sürecini,
ş) Rektör: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Rektörünü,
t) Rektör Yardımcısı: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Rektör Yardımcısını,
u) Senato: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Senatosunu,
ü) Strateji Geliştirme Daire Başkanı: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire
Başkanını,
v) Stratejik Planlama: Üniversitenin kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsediği
temel ilkeler çerçevesinde geleceğe ilişkin misyon ve vizyonlarını oluşturmak. Stratejik amaçlar ve ölçülebilir
hedefler belirlemek, performanslarını önceden belirlenmiş olan göstergeler doğrultusunda ölçmek ve bu
sürecin izleme ve değerlendirmesini yapmak amacıyla katılımcı yöntemlerle stratejik plan hazırlama ve ilgili
performans göstergelerini sürekli izleme sürecini,
y) Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ): Yükseköğretim için tanımlanan Ulusal
Yeterlilikler Çerçevesini,
z) Üniversite: Kütahya Dumlupınar Üniversitesini,
aa) Üye: Senato tarafından belirlenmiş Kalite Komisyonu üyelerini,
bb) Yıllık Faaliyet Takvimi: Bir akademik yıl boyunca, kalite ile ilgili yürütülecek süreçlerin işlerin
isimlerini ve zamanlarını dönemlerini içeren takvimi,
cc) Yükseköğretim Kalite Güvencesi Sistemi: Yükseköğretim kurumlarının eğitim-öğretim, araştırma,
toplumsal katkı ve idari hizmetlerinin iç ve dış kalite güvencesi, akreditasyon süreçleri ile bağımsız dış
değerlendirme ve akreditasyon kuruluşlarının tanınması ve yetkilendirilmesi sürecine ilişkin esasları,
çç) Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK): Yükseköğretim kurumlarında kalite değerlendirme ve
güvencesi çalışmaları ile akreditasyon çalışmalarının düzenlenmesi ve yürütülmesinden sorumlu Kurulu ifade
eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kalite Komisyonunun Oluşturulması, Çalışma Usul ve Esasları ile Görev ve Sorumlulukları
Kalite Komisyonunun Oluşturulması
MADDE 5- (1) Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Senatosu, iç ve dış değerlendirme ile kalite
geliştirme çalışmaları için bir Kalite Komisyonu oluşturur.
(2) Komisyon üyeleri, aynı fakülte, enstitü, yüksekokul ve meslek yüksekokulunu temsilen birden fazla
olmamak üzere farklı bilim alanlarını ve idari birimleri temsilen akademik ve idari personel ile öğrenci
temsilcisi olmak üzere Senato tarafından belirlenen en az 10 üyeden oluşur. Komisyon üyeleri arasında,
a) Genel Sekreter,
3
b) Strateji Geliştirme Daire Başkanı,
c) Üniversitenin uzaktan eğitim süreçlerini yürüten bir temsilci
ç) Öğrenci Temsilcisi de bulunur.
Komisyon üyeleri Üniversitenin web sayfasında kamuoyu ile paylaşılır. Senato tarafından belirlenen Kalite
Komisyonu üyelerinin görev süresi 2 yıldır. Görev süresi biten Kalite Komisyonu üyesi Rektör tarafından
yeniden atanabilir. Öğrenci temsilcisi, disiplin cezası almamış ve öğrencilik süresi normal eğitim süresini
aşmamış öğrenciler arasından, üniversite senatosunca belirlenen kriterler doğrultusunda seçilir ve görev süresi
1 yıldır.
(3) Kalite Komisyonunun başkanlığını Rektör, Rektörün bulunmadığı zamanlarda ise Rektörün
görevlendireceği rektör yardımcısı yapar.
(4) Kalite Komisyonu üyeleri arasında herhangi bir nedenle eksilme olması durumunda, eksilen üyelik
için en geç 1 ay içinde aynı usulle görevlendirme yapılır. Görevlendirilen üye, kalan süreyi tamamlar.
(5) Geçerli mazereti (hastalık, kaza, uzun süreli yurt içi-yurt dışı görevlendirme vb.) olmaksızın bir
takvim yılı içinde üst üste iki toplantıya katılmayan ya da altı aydan fazla süre ile hastalık, kaza vb. nedenle
görevini yapamaz hale gelen üyelerin üyelikleri, sürenin bitimi beklenmeden Kalite Komisyonu Başkanı
tarafından değerlendirilerek sona erdirilir.
(6) Komisyon çalışmaları kapsamında gerektiğinde görüşlerine başvurmak üzere iç ve dış paydaşlar
Kalite Komisyonu toplantılarına davet edilir.
Kalite Komisyonunun Çalışma Usul ve Esasları
MADDE 6- (1) Komisyon aşağıda belirtilen usul ve esaslara göre çalışır:
a) Komisyon, her akademik yılda en az 2 kez, ayrıca başkanın veya koordinatörün çağrısı ya da kurul
üyelerinin salt çoğunluğunun yazılı isteği ile toplanır. Toplantı çağrısı Başkan tarafından resmi yazı ile yapılır.
b) Toplantı gündemi, tarihi ve yeri Başkan tarafından belirlenir. Bu bilgiler Kalite Koordinatörlüğü
tarafından üyelere resmi yazı ile duyurulur.
c) Komisyon, üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile
karar alır. Oyların eşitliği halinde Başkanın oyu doğrultusunda karar verilmiş sayılır.
ç) Kalite Komisyonu, iç kalite güvence sistemi çerçevesinde belirli alanlarda detaylı ve sistematik
çalışma yapılması amacıyla alt çalışma grupları oluşturabilir ve bu gruplara uzmanlık alanına göre akademik
veya idari personel görevlendirebilir.
d) Kalite çalışmalarının etkin yürütülebilmesi için ilgili birim amirleri tarafından akademik ve idari
birimlerde Birim Kalite Komisyonları oluşturulur.
Kalite Komisyonunun Görev ve Sorumlulukları
MADDE 7- (1) Komisyonun görev ve sorumlulukları şunlardır:
a) Üniversitenin stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile
idari hizmetlerin değerlendirilmesi ve kalitesinin geliştirilmesi ile ilgili iç ve dış kalite güvence sistemini
kurmak, kurumsal göstergeleri belirlemek ve bu kapsamda yapılacak çalışmaları YÖKAK tarafından
belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda yürütmek ve bu çalışmaları Senato onayına sunmak.
b) İç değerlendirme çalışmalarını yürütmek ve kurumsal değerlendirme ile kalite geliştirme
çalışmalarının sonuçlarını içeren yıllık onaylanmış kurumsal değerlendirme raporu vb. duyurulmasını
sağlayacak şekilde Üniversitenin web sayfasında yer almasını sağlamak.
c) Üniversitede kalite yönetim sistemini kurmak, takip etmek ve birim ile alt birimlerin akreditasyon
çalışmalarına destek olmak.
ç) Dış değerlendirme süreci için gerekli hazırlıkları yapmak; YÖKAK ve dış değerlendirici kurumlara
her türlü desteği sağlamak, süreçle ilgili iç ve dış paydaşları bilgilendirmek ve gereken desteği vermek.
d) Dış değerlendiriciler tarafından yerinde ziyaretler sonucu hazırlanan ve Yükseköğretim Kalite
Kurulu tarafından kabul edilen Kurumsal Dış Değerlendirme Raporunun Üniversitenin internet sayfasında
yayımlanmasını sağlamak.
e) Kalite güvencesi konusunda ulusal ve uluslararası kuruluşlar nezdinde Üniversiteyi temsil etmek.
f) Kalite kültürünün geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için eğitim, toplantı, çalıştay ve benzeri
faaliyetlerde bulunmak.
g) Ulusal ve uluslararası düzeyde yükseköğretim kalite güvence sistemleri ile ilgili çalışmaları
izleyerek, ulusal ve uluslararası düzeyde ortak çalışmalar gerçekleştirmek.
4
ğ) Bu Yönergenin amaç ve kapsamında yer alan diğer görevleri yerine getirmek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Kalite Koordinatörlüğü
Kalite Koordinatörlüğünün Oluşturulması
MADDE 8- (1) Kalite Koordinatörlüğü; Koordinatör, Koordinatör Yardımcıları ve yeterli sayıda
akademik ve/veya idari personelden oluşur.
(2) Koordinatörlüğü, Kalite Koordinatörü yönetir ve temsil eder; Rektörün görevlendirdiği Rektör
Yardımcısı ile koordineli çalışır.
(3) İlgili akademik ve/veya idari personelin Kalite Koordinatörlüğünde görevlendirilmesi, ilgili
mevzuatlar çerçevesinde Rektör tarafından yapılır.
(4) Kalite Koordinatörü, Komisyon üyeleri arasından Rektör tarafından 2 (iki) yıl süreyle
görevlendirilir. Kalite Koordinatörünün görev süresi dolmadan önce ayrılması durumunda komisyon üyeleri
arasından en geç 1 ay içinde aynı usulle görevlendirme yapılır. Görevlendirilen koordinatör, kalan süreyi
tamamlar.
(5) Koordinatör Yardımcıları Koordinatörün teklifi üzerine Rektör tarafından görevlendirilir. Görev
süresi biten Koordinatör ve Koordinatör Yardımcıları tekrar görevlendirilebileceği gibi, Rektör tarafından
gerekli görüldüğünde görevden alınabilir.
Kalite Koordinatörlüğünün Görevleri
MADDE 9- (1) Kalite Koordinatörlüğünün görevleri şunlardır:
a) Kalite Yönetim Sistemi için gerekli süreçleri belirlemek, uygulamak ve yapılandırılarak
sürdürülmesini sağlamak.
b) Kalite kültürünün yaygınlaştırılması için gerekli faaliyetlerin yürütülmesini sağlamak.
c) Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili konularda dış paydaşlarla iletişim ve süreçlerin yürütülmesini
sağlamak.
ç) Yükseköğretim Kurulu ve Yükseköğretim Kalite Kurulu başta olmak üzere ilgili kurumların istemiş
olduğu performans göstergeleri ile ilgili verileri sunmak.
d) Kalite Koordinatörlüğünün görevleriyle ilgili olarak Üniversitenin tüm akademik ve idari birimleri
arasında koordinasyonu sağlamak.
e) Akademik birimlerce yürütülen program akreditasyonu çalışmalarının, Kalite Komisyonu ile
koordineli olarak izlenmesi ve desteklenmesini sağlamak.
f) Üniversitenin yıllık iç değerlendirme süreçlerini izlemek üzere Kurum İç Değerlendirme Raporlarını
(KİDR) hazırlayarak Kalite Komisyonuna ve onaylanmak üzere Senatoya sunar ve sisteme yükler.
g) Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından organize edilen yükseköğretim kurumsal dış
değerlendirme süreci için Üniversitenin hazırlık aşamasında ve değerlendirme sürecinde yer alan gerekli
görevleri yerine getirmek.
ğ) Bu Yönerge ile belirlenen usul ve esaslar ile Kalite Komisyonu kararları doğrultusunda gerekli
çalışmaları yürütürken Kalite Komisyonu ve Birim Kalite Komisyonları ile iş birliği yapmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Alt Komisyonların Oluşumu, Görevleri, Çalışma Usul ve Esasları
Alt Komisyonların Oluşumu
MADDE 10- (1) Alt Komisyon üyeleri, Kalite Koordinatörlüğünce seçilir. Üyeler gerektiğinde birden
fazla alt komisyonda görev alabilirler. Alt Komisyonlar akademik ve idari personelden oluşur; iki yıl için
görevlendirilir. Görev süresi dolan üye yeniden görevlendirilebilir. Süre dolmadan üyeliğin boşalması
durumunda, kalan süreyi tamamlamak üzere aynı yöntemle yeni bir görevlendirme yapılır.
(2) Bu usul ve esaslarda tanımlanan görevleri yerine getirmek üzere oluşturulan alt komisyonlar
şunlardır:
a) Liderlik, Yönetişim ve Kalite Alt Komisyonu.
b) Eğitim-Öğretim Alt Komisyonu.
c) Araştırma-Geliştirme Alt Komisyonu.
ç) Toplumsal Katkı Alt Komisyonu.
5
d) Kalite çalışmalarını yürütmek üzere ilgili alanda uzman akademik ve/veya idari personelden oluşan
ek alt çalışma komisyonları oluşturulabilir.
Alt Komisyonların Görevleri, Çalışma Usul ve Esasları
MADDE 11- (1) Alt Komisyonların görevleri ve çalışma usul ve esasları şunlardır:
a) Birim İç Değerlendirme Raporlarının (BİDR) izlenmesi, değerlendirilmesi ve bu raporların Kurum
İç Değerlendirme Raporuna (KİDR) dönüştürülmesi faaliyetlerini yürütür.
b) Birim raporlarının değerlendirilmesi sonucunda iyileştirme alanlarının tespiti ile iyileştirme eylem
planlarını hazırlayarak sunar.
c) Kalite Koordinatörlüğüne ilişkin diğer iş ve görevleri yürütür.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Birim Kalite Komisyonunun Oluşumu, Görevleri ve Çalışma Usul ve Esasları
Birim Kalite Komisyonunun Oluşumu
MADDE 12-(1) Üniversitenin tüm birimlerinde Birim Kalite Komisyonları kurulur. Birim Kalite
Komisyonları, Üniversite Kalite Komisyonunun görevlerini birim bazında yürütmekle yükümlüdürler.
(2) Birim Kalite Komisyonu Başkanı olarak akademik birimlerde Dekan/Müdür görev alır.
Dekan/Müdür, başkan yardımcıları görevlendirebilir. Birim Alt Komisyonları (eğitim-öğretim, araştırmageliştirme,
toplumsal katkı, liderlik ve yönetişim) üyelerini Birim Kalite Komisyon Başkanı görevlendirir.
Birim Alt Komisyonları en az 3 üyeden oluşur.
(3) Her bir idari birimin birim amiri, Kalite ve Akreditasyon Komisyonu başkanıdır. Her idari birimde
kalite süreçlerini takip etmek üzere, bir birim amiri, iki kalite temsilcisi ve bir dokümantasyon memuru
bulunur. İdari birimler yürüttükleri faaliyetlere bağlı olarak (eğitim-öğretim, araştırma –geliştirme, toplumsal
katkı, liderlik ve yönetişim) ilgili alt komisyonlarını oluşturur. Birim Alt Komisyonları en az 3 üyeden oluşur.
(4) Ayrıca birimlerde, yukarıda belirtilen alt komisyonların yanı sıra Akreditasyon Komisyonu ve
kalite çalışmalarını yürütmek üzere ilgili alanda uzman akademik ve/veya idari personelden oluşan ek alt
çalışma komisyonları oluşturulabilir.
(5) Birim Kalite Komisyonu üyelerinin görev süresi 2 (iki) yıldır. Görev süresi sona ermeden ayrılan
üyenin yerine veya herhangi bir nedenle boşalan üyelik için kalan süreyi tamamlamak üzere aynı usul ve
esasla yeni bir üye seçilir. Görev süresi sona eren üye, aynı usul ve esasla yeniden seçilebilir.
Birim Kalite Komisyonunun görevleri
MADDE 13- (1) Birim Kalite Komisyonunun görevleri şunlardır:
a) Üniversitenin stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda akademik ve idari hizmetlerin
değerlendirilmesi, kalitenin geliştirilmesi ve akreditasyon sürecinde yapılacak her türlü çalışmanın
yürütülmesini sağlamak,
b) Birim İç Değerlendirme Raporunu hazırlamak,
c) Birimde, Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili bağımsız değerlendirme kuruluşları tarafından yapılacak
belgelendirme ve sonrası değerlendirme çalışmaları için gerekli hazırlıkları yapmak, bu kuruluşlara her türlü
desteği vermek,
ç) Kalite Komisyonunun kararlarını ilgili birimdeki ilgili bölümlere, programlara, alt birimlere
duyurmak: uygulamalarına katkı sağlamak ve sonuçlarını izlemek,
d) Faaliyetleriyle ilgili olarak hazırlayacakları yıllık raporu yıllık faaliyet takviminde belirlenen ay
sonuna kadar Kalite Koordinatörlüğü'ne sunmak,
e) YÖKAK’ın ilgili Alt Komisyon başlığı altında tanımladığı ölçüt ve alt ölçütler doğrultusunda
birimdeki kalite iyileştirme çalışmalarını yürütmek ve birim kalite komisyonuna sunmak,
f) Kalite Koordinatörlüğü tarafında istenen tüm raporları (değerlendirme, izleme, iyileştirme
çalışmaları vb.) hazırlamak ve koordinatörlüğe sunmak,
g) Bu Yönerge ve Kalite Komisyonu tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda gerekli diğer
çalışmaları yürütmektir.
Birim Kalite Komisyonunun Çalışma Usul ve Esasları
MADDE 14- (1) Birim Kalite Komisyonu aşağıda belirtilen usul ve esaslar doğrultusunda çalışır.
a) Birim Kalite Komisyonu her akademik yılda 2 (iki) kez toplanır, bunların dışında Birim Kalite
Komisyonu, Başkanının resmi yazı çağrısı veya kurul üyelerinin salt çoğunluğunun başkana yazılı
başvurusuyla toplanır.
b) Toplantı gündemi, tarihi ve yeri, Birim Kalite Komisyonu Başkanı tarafından belirlenir ve üyelere
6
resmi yazı ile duyurulur.
c) Birim Kalite Komisyonu üye tam sayısının salt çoğunluğuyla toplanır ve toplantıya katılanların salt
çoğunluğuyla karar alır. Oyların eşit olması durumunda Başkanın oyu doğrultusunda karar verilmiş sayılır.
ALTINCI BÖLÜM
Değerlendirme Süreçleri
İç değerlendirme süreci ve takvimi
MADDE 15- (1) Üniversite, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerini ve bunları destekleyen idari
hizmetlerin tümünü içine alacak şekilde stratejik plan ve yıllık olarak, performans programı ve faaliyet raporu
ile bütünleşik yapıda bir iç değerlendirme raporu hazırlar.
(2) Kalite Koordinatörlüğü, Kurum İç Değerlendirme Raporunu YÖKAK’ın belirlediği takvime uygun
olarak hazırlar, Kalite Komisyonuna ve onaylanmak üzere Senatoya sunar. Senato onayını takiben KİDR’ı
sisteme yükler.
İç değerlendirme raporlarının kapsamı
MADDE 16- (1) Üniversite'de yapılacak iç değerlendirmeler şunları kapsar:
a) Üniversite'nin ulusal strateji ve hedefleri ışığında belirlenmiş misyonu, vizyonu ve
stratejik hedefleri ile kalite güvencesine yönelik olarak belirlenen politika ve süreçleri.
b) Akademik birimlerin ölçülebilir nitelikteki hedeflerini, bu hedeflerle ilgili performans göstergelerini
ve bunların düzenli olarak gözden geçirilmesi.
c) Programların TYYÇ ile ilişkili ve öğrenme çıktılarına dayalı olarak yapılandırılması ve akreditasyon
sürecinin gereklerinin yerine getirilmesi konusundaki çalışmaları.
ç) Bir önceki iç ve dış değerlendirmede ortaya çıkan ve iyileştirilmeye gereksinim duyulan alanlarla
ilgili çalışmalarını içerir.
Dış değerlendirme süreci ve takvimi
MADDE 17- (1) Üniversite, en az 5 (beş) yılda bir, YÖKAK tarafından yürütülecek düzenli bir
kurumsal dış değerlendirme süreci kapsamında değerlendirilmekle yükümlüdür. Üniversite'nin dış
değerlendirme takvimi, YÖKAK tarafından hazırlanır ve ilan edilir.
(2) Üniversite'nin dış değerlendirilmesi, YÖKAK tarafından yetkilendirilen dış değerlendiriciler veya
Yükseköğretim Kurulu tarafından Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi verilmiş bağımsız kurum ve
kuruluşlarca gerçekleştirilir.
(3) Birim/program düzeyinde akreditasyona yönelik dış değerlendirme hizmeti, Kalite Değerlendirme
Tescil Belgesine sahip ulusal veya uluslararası bağımsız bir kurumca gerçekleştirilir ve birim/program ile
sınırlı olur.
İç ve dış değerlendirme sonuçlarının kamuoyuna açıklanması
MADDE 18- (1) Üniversite'nin iç ve dış değerlendirmelerinin sonuçları kamuoyuna açıktır. Yıllık iç
ve dış değerlendirme raporları Üniversite'nin web sayfasında yayımlanır.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Bütçe/Harcama
MADDE 19- (1) Bu Yönerge kapsamında gerçekleştirilecek çalışmalara ilişkin her türlü harcama,
kurum bütçesine ilgili konuda tahsis edilecek ödeneklerle karşılanır.
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 20- (1) Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde, ilgili diğer mevzuat hükümleri
uygulanır.
Yürürlükten kaldırılan yönerge
MADDE 21- (1) 08.02.2024 tarihli ve 04 sayılı Senato toplantısında kabul edilen Kütahya Dumlupınar
Üniversitesi Kalite Güvencesi Yönergesi, bu Yönergenin yürürlüğe girdiği tarihte yürürlükten kalkar.
Yürürlük
MADDE 22- (1) Bu Yönerge, Senatoda kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 23- (1) Bu Yönerge hükümlerini Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Rektörü yürütür.

Son Güncelleme Tarihi: 07 Kasım 2025, Cuma
10