BİDR 2023

 

 

KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ

UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMA ve ARAŞTIRMA MERKEZİ

BİRİM İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU (BİDR)

 

2023

 

 

BİRİM İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU

UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMA ve ARAŞTIRMA MERKEZİ

[15.02.2024]

 

 

 

İÇİNDEKİLER

BİRİM İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU.. 2

İÇİNDEKİLER.. 1

Özet 3

Birim Hakkında Bilgiler 3

Sonuç ve Değerlendirme. 4

A. LİDERLİK, YÖNETİŞİM VE KALİTE.. 5

A.1. LİDERLİK VE KALİTE.. 5

A.1.1. Yönetişim Modeli ve İdari Yapı 5

A.1.2. Liderlik. 5

A.1.3. Kurumsal Dönüşüm Kapasitesi 5

A.1.4. İç Kalite Güvencesi Mekanizmaları 6

A.1.5. Kamuoyunu Bilgilendirme ve Hesap Verebilirlik. 7

A.2. MİSYON VE STRATEJİK AMAÇLAR.. 7

A.2.1. Misyon, Vizyon ve Politikalar 7

A.2.2. Stratejik Amaç ve Hedefler 7

A.2.3. Performans Yönetimi 7

A.3. YÖNETİM SİSTEMLERİ. 8

A.3.1. Bilgi Yönetim Sistemi 8

A.3.2. İnsan Kaynakları Yönetimi 8

A.3.3. Finansal Yönetim.. 8

A.3.4. Süreç Yönetimi 8

A.4. PAYDAŞ KATILIMI 9

A.4.1. İç ve Dış Paydaş Katılımı 9

A.4.2. Öğrenci Geri Bildirimleri 9

A.4.3. Mezun İlişkileri Yönetimi 9

A.5. ULUSLARARASILAŞMA.. 10

A.5.1. Uluslararasılaşma Süreçlerinin Yönetimi 10

A.5.2. Uluslararasılaşma Kaynakları 10

A.5.3. Uluslararasılaşma Performansı 10

B.EĞİTİM VE ÖĞRETİM... 11

B.1. Program Tasarımı, Değerlendirmesi ve Güncellenmesi 11

B.1.1. Programların Tasarımı ve Onayı 11

B.1.2 Programın Ders Dağılım Dengesi 11

B.1.3. Ders Kazanımlarının Program Çıktılarıyla Uyumu. 11

B.1.4. Öğrenci İş Yüküne Dayalı Ders Tasarımı 11

B.1.5. Programların İzlenmesi ve Güncellenmesi 11

B.1.6. Eğitim ve Öğretim Süreçlerinin Yönetimi 11

B.2. Programların Yürütülmesi (Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme) 11

B.2.1. Öğretim Yöntem ve Teknikleri 11

B.2.2. Ölçme ve Değerlendirme. 11

B.2.3. Öğrenci Kabulü, Önceki Öğrenmenin Tanınması ve Kredilendirilmesi 11

B.2.4. Yeterliliklerin Sertifikalandırılması ve Diploma. 11

B.3. Öğrenme Kaynakları ve Akademik Destek Hizmetleri 11

B.3.1. Öğrenme Ortam ve Kaynakları 11

B.3.2. Akademik Destek Hizmetleri 11

B.3.3. Tesis ve Altyapılar 11

B.3.4. Dezavantajlı Gruplar 11

B.3.5. Sosyal, Kültürel, Sportif Faaliyetler 11

B.4. Öğretim Kadrosu. 11

B.4.1. Atama, Yükseltme ve Görevlendirme Kriterleri 11

B.4.2. Öğretim Yetkinlikleri ve Gelişimi 11

B.4.3. Eğitim Faaliyetlerine Yönelik Teşvik ve Ödüllendirme. 11

C.ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME.. 12

C.1. Araştırma Süreçlerinin Yönetimi ve Araştırma Kaynakları 12

C.1.1. Araştırma Süreçlerinin Yönetimi 12

C.1.2. İç ve Dış Kaynaklar 12

C.1.3. Doktora Programları ve Doktora Sonrası İmkanlar 12

C.2. Araştırma Yetkinliği, İş birlikleri ve Destekler 12

C.2.1. Araştırma Yetkinlikleri ve Gelişimi 12

C.2.2. Ulusal ve Uluslararası Ortak Programlar ve Ortak Araştırma Birimleri 12

C.3. Araştırma Performansı 12

C.3.1. Araştırma Performansının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi 13

C.3.2. Öğretim Elemanı/Araştırmacı Performansının Değerlendirilmesi 13

D.TOPLUMSAL KATKI. 14

D.1. Toplumsal Katkı Süreçlerinin Yönetimi ve Toplumsal Katkı Kaynakları 14

D.1.1. Toplumsal Katkı Süreçlerinin Yönetimi 14

D.1.2. Kaynaklar 14

D.2. Toplumsal Katkı Performansı 14

D.2.1. Toplumsal Katkı Performansının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi 14

 

 

 

 

 

 

 

Özet

Birimimiz adına 2023 yılı faaliyetlerini kapsayan Birim İç Değerlendirme Raporu, Üniversitemiz adına hazırlanacak olan Kurum İç Değerlendirme Raporuna kaynak teşkil etmesi amacıyla Üniversitemiz Kalite Komisyonuna sunulmak üzere hazırlanmıştır.

Birim Hakkında Bilgiler

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin amacı; bilişim teknolojileri destekli uzaktan öğretim faaliyetlerini planlamak, ulusal ve uluslararası eğitim ihtiyaçlarını giderecek uzaktan öğretim çözümlerini tasarlamak, geliştirmek ve yürütmek, uzaktan öğretim konusunda araştırma faaliyetleri yapmak ve araştırma sonuçları ışığında eğitim faaliyetlerini sürekli iyileştirmektir.

1. İletişim Bilgileri

MÜDÜR

Öğr.Gör. Abdulkasım GÜRPINAR

Rektörlük Binası Giriş Kat

Dahili: 1775

kasim@dpu.edu.tr

 

MÜDÜR YARDIMCILARI

Öğr.Gör.Dr. Şahin SAĞLAM

Rektörlük Binası Giriş Kat

Dahili: 1778

sahin@dpu.edu.tr

 

Öğr.Gör. Ferzende TEKÇE

Rektörlük Binası Giriş Kat

Dahili: 1781

ferzende.tekce@dpu.edu.tr

 

Öğr.Gör. Mustafa Seçkin BACAK

Rektörlük Binası Giriş Kat

Dahili: 1783

m.seckin.bacak@dpu.edu.tr

 

İDARİ PERSONEL

Süleyman GALİN

Rektörlük Binası Giriş Kat

Dahili:1776

suleyman.galin@dpu.edu.tr

 

2. Tarihsel Gelişimi

Dumlupınar Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın 22.07.2013 tarih ve 5177-39106 sayılı yazısı ile kurulmuştur.

Müdürlüğümüz tarafından teklif edilen “Dumlupınar Üniversitesi Uzaktan Öğretim Usul ve Esasları” 06.01.2015 tarihli senato toplantısında kabul edilerek yürürlüğe girmiştir.

Merkezimizin koordinasyonunda birimlerimizde Yabancı Dil, Türk Dili, A.İ.İ.T. ve Bilgisayar gibi temel derslerinin bazıları uzaktan öğretim yöntemiyle verilmektedir.

Önlisans, Lisans ve Lisansüstü programlarının uzaktan öğretim yolu ile açılmasına yönelik çalışmalar 2018 yılı itibari ile başlanmıştır.

Birimimizde 4 akademik, 1 idari personel bulunmaktadır.

 

3. Misyonu, Vizyonu, Değerleri ve Hedefleri

Misyonumuz

Çalışma hayatının içinde olup aynı zamanda eğitim ve öğretimini aksatmadan devam etmek isteyen bireyler için, zaman ve mekan sınırlılığı ortadan kaldırarak eğitim ihtiyaçlarını karşılamak ve kişileri hedeflerine ulaştırmak amacıyla, her türlü güncel öğretim teknolojisini etkin kullanarak ve geliştirerek; bireylerin mesleki bilgi ve beceri düzeylerini yükselterek verimliliklerini artırmak, sürekli değişen koşullara uyum yeteneklerini geliştirmek ve yeni eğitim programları üreterek insan kaynağının etkinliğini artırmak.

Vizyonumuz

Öğretim ve bilgi teknolojilerini kullanarak eğitim ve öğretimin etkinliğini artıran, yaşam boyu öğrenimin önemini kavramış, bireylerin eğitim ihtiyaçlarını karşılamayı ilke edinmiş, değişen şartlara göre sürdürülebilir eğitim sistemine sahip, yeniliklere açık, katılımcı, ulusal düzeyde rekabet edebilir, uluslararası işbirliğine açık, alanında lider bir merkez olmaktır.


 

Sonuç ve Değerlendirme

Birimimiz tarafından yönetilen ve özellikle yaşanan pandemi ve deprem sonrası süreçte Üniversitemizin tüm eğitmenleri ve öğrencileri tarafından kullanılan Öğrenme Yönetim Sistemi, birimimizin hem güçlü hem de gelişmeye açık yönlerine örnek teşkil etmektedir. Bu platform, tüm kullanıcıların uzaktan öğretim kapsamında gerçekleştirdiği tüm faaliyetleri hem eş zamanlı hem de eş zamansız olarak kayıt altına alıp istendiğinde üst yönetime ve ilgili birimlere raporlar sunulmasını mümkün kılmaktadır. Öte yandan her geçen gün gelişen uzaktan öğretim teknoloji ve yöntemlerinin mevcut platforma entegrasyonuna duyulan ihtiyaç açısından bakıldığında da gelişmeye açık bir yönü bulunmaktadır. Bu doğrultuda birimimiz tarafından gerekli araştırmalar yapılmakta ve mümkün olduğu yerde adımlar atılmaktadır. Buna ilişkin örnekler ilgili başlıklar altında açıklanmış ve kanıt dosyaları sunulmuştur.

Raporun hazırlanması sürecinde birimimizin toplumsal katkı başlığı altında gelişmeye açık yönlerinin bulunduğu tespit edilmiş ve birimimiz personelinde bu yönde bir farkındalık oluşmuştur.

A. LİDERLİK, YÖNETİŞİM VE KALİTE

A.1. LİDERLİK VE KALİTE

A.1.1. Yönetişim Modeli ve İdari Yapı

Birimimizde 1 müdür, 3 müdür yardımcısı ve 1 idari personel görev yapmaktadır. Tüm personelin sorumlu olduğu iş akışları ve görevler kendilerine tebliğ edilmiştir. Birimimizde rutin olarak yürütülen işlerin takibinin yanı sıra münferit olarak gelen iş ve görevlerin paylaşımının yapılması ve takibinin sağlanması amacıyla da düzenli olarak yönetim kurulu toplantıları gerçekleştirilmektedir. Ek olarak birimimiz organizasyon şemasına da aşağıda yer verilmiştir.

Örnek Kanıtlar :

  • Organizasyon Şeması: https://uzem.dpu.edu.tr/tr/index/sayfa/10972/organizasyon-semasi

 

A.1.2. Liderlik

Birimimiz, Üniversitemizde yürütülen uzaktan öğretim süreçlerinin merkezi konumunda bulunduğu için tüm akademik ve idari birimler arasında hem bilgilendirme hem de yönetim anlamında bir iletişim noktası olarak görev yapmaktadır.

Özellikle pandemi ve deprem sonrası süreçte yaşanan zorunlu uzaktan öğretim süreçlerinde hem idari, hem eğitmen, hem de öğrenciler açısından tüm kullanıcıların danıştığı ve yönlendirme beklediği dönemlerde bir koordinasyon görevi yüklenmiştir.

Değişimin, belirsizliğin ve karmaşıklığın yaşandığı zorunlu uzaktan öğretim dönemlerinde, yürütülen eğitim-öğretim faaliyetlerinin kalitesinin yükseköğretim kalite güvencesi sistemine uygun yürütülebilmesi adına kurum içi koordinasyonun sağlanmasına büyük katkı sağlamıştır.

Bu iş gücü yoğun dönemlerde az sayıda personele rağmen ekip içi motivasyonun yüksek olmasını da sağlamak adına adil bir görev dağılımı ve takım çalışması gerçekleştirilmiştir.

 

A.1.3. Kurumsal Dönüşüm Kapasitesi

Birimimiz faaliyet göstermiş olduğu uzaktan öğretim alanında yaşanan gelişmeleri yakından takip edip bu alanda hizmet vermekte olan kurumlardan geliştirilen yazılımlar ve platformlar, güvenlik ve gizlilik iyileştirmeleri hakkında düzenli olarak bilgiler ve eğitimler alır. Mevcutta kullanmakta olduğumuz platforma uyarlanabilir olanların adaptesi konusunda da adımları atar.

Örnek Kanıtlar :

  • Advancity (Kampüs365) firması ile yapılan toplantının ekran görüntüsü (Eylül 2023)

 

A.1.4. İç Kalite Güvencesi Mekanizmaları

Birimimiz, üniversitemizin önlisans, lisans ve lisansüstü programlarda açılmış/açılacak olan uzaktan öğretim derslerinin Öğrenme Yönetim Sistemi (OYS) üzerinde sorunsuz bir şekilde yürütülmesi için üniversitemiz akademik takvimi doğrultusunda gerekli adımları planlar, uygular ve tüm süreci baştan sona kayıt altına alarak denetler ve üst yönetime sunmak üzere ilgili raporları üretir. Tüm bu işlemler içerisinde birimimiz personelinin yetki ve sorumlulukları tanımlanmıştır. Gerçekleşen uygulamalar Müdür tarafından denetlenmekte ve değerlendirilmektedir.

Kullanılan OYS platformunun kalitesinin denetlenmesi anlamında ise kullanıcıların sistemle ilgili geri dönüt sağlayabildiği bir mesaj modülü sisteme entegre olarak çalışmaktadır. Bu modül Merkezimiz personeli tarafından belirli aralıklarla kontrol edilmekte olup gelen dönütler sayesinde platform üzerinden uygun geliştirmelerin yapılması sağlanmaktadır.

Birimde yapılan tüm iş ve işleyişler mevcut personel tarafından görev dağılımı kapsamında yürütüldüğü için ayrıca bir Birim Kalite Komisyonu oluşturulmasına ihtiyaç duyulmamıştır.

Örnek Kanıtlar :

  • Uzaktan öğretim program açma talebine ilişkin iş akış şeması: https://uzem.dpu.edu.tr/tr/index/sayfa/9130/program-acma-talebi
  • Uzaktan öğretim ders açma talebine ilişkin iş akış şeması: https://uzem.dpu.edu.tr/tr/index/sayfa/9128/ders-acma-talebi
  • Eğitmen kullanıcılarımızdan gelen bir talep doğrultusunda OYS üzerinde yapılan bir iyileştirmeye ilişkin e-posta yazışmaları

 

A.1.5. Kamuoyunu Bilgilendirme ve Hesap Verebilirlik

Bu doğrultuda birimimiz web sayfası doğru, güncel, ilgili ve kolayca erişilebilir bilgiyi vermektedir; bunun sağlanması için gerekli mekanizma mevcuttur.  Yapılan bilgilendirme paylaşımları sistematiktir, ilan edilen takvim çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu doğrultuda görev yapan merkezimiz personelinin sorumluluk alanları nettir.

Örnek Kanıtlar :

  • 2023-2024 Bahar yarıyılında uzaktan öğretim yöntemiyle açılan derslere ilişkin birimimiz internet sayfasında yapılan güncel bir duyuru: https://uzem.dpu.edu.tr/tr/index/duyuru/19149/2023-2024-bahar-donemi-uzaktan-ogretimle-ders-alan-ogrencilerimizin-dikkatine

 

A.2. MİSYON VE STRATEJİK AMAÇLAR

A.2.1. Misyon, Vizyon ve Politikalar

Birimimiz misyon ve vizyon ifadesi tanımlanmıştır, birim çalışanlarınca bilinir ve birim web sayfasında paylaşılmıştır.

Aynı şekilde eğitim ve öğretim (uzaktan öğretim de kapsayacak şekilde), araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı, yönetişim sistemi ve uluslararasılaşma politikaları vardır ve kalite güvencesi politikası için sayılan özellikleri taşır. Bu politika ifadelerinin somut sonuçları, uygulamalara yansıyan etkileri vardır; örnekleri sunulabilir.

Örnek Kanıtlar :

  • Merkezimiz misyon ve vizyonuna ait web sayfası bağlantısı: https://uzem.dpu.edu.tr/tr/index/sayfa/3831/misyonumuz-ve-vizyonumuz

 

A.2.2. Stratejik Amaç ve Hedefler

Mevcutta merkezimize ait bir stratejik plan belgesi yoktur ancak bu konuda gerekli çalışmalar planlanarak yürütülecektir.

 

A.2.3. Performans Yönetimi

Birimimizde performans yönetimi çalışması yapılmamıştır

 

A.3. YÖNETİM SİSTEMLERİ

A.3.1. Bilgi Yönetim Sistemi

Birimimizin en önemli etkinliği uzaktan öğretim derslerinin sorunsuz bir şekilde yürütülmesidir ve bu doğrultuda yürütülen tüm süreçlere ilişkin veriler toplanmakta, analiz edilmekte, raporlanmakta ve denetim için kullanılmaktadır. Kullanılan Öğrenme Yönetim Sistemi, Üniversitemiz Öğrenci Bilgi Sistemi’ne entegredir. Sistemde yer alan geri dönüt modülü aracılığıyla kalite yönetimi ve iyileştirmeler sağlanmaktadır. Sistemin güvenliği, gizliliği ve güvenilirliği sağlanmıştır.

Örnek Kanıtlar ;

 

A.3.2. İnsan Kaynakları Yönetimi

Birimimiz personeli hali hazırda üniversitemiz akademik ve idari personellerinden oluştuğu için ayrıca bir insan kaynakları yönetimi veya politikasına ihtiyaç duymamaktadır.

 

A.3.3. Finansal Yönetim

 

 
  • Mevcutta merkezimize ait bir bütçe hareketi bulunmadığından finansal yönetim anlamında bir faaliyet gerçekleşmemektedir.

 

A.3.4. Süreç Yönetimi

Merkezimizin sorumluluğu altındaki iş ve işleyişlere ilişkin süreçler, bu süreçler içerisinde iş akışları ve sorumlular tanımlıdır ancak merkezimize ait bir süreç yönetim modeli veya el kitabı bulunmamaktadır.

 

A.4. PAYDAŞ KATILIMI

Birimimizin kullanmış olduğu Öğrenme Yönetim Sistemi üzerinden hem eğitmen hem de öğrenci kullanıcılarının platformun tüm özellikleri hakkında geri dönüt sağlayabileceği bir modül mevcuttur. Bu modül aracılığıyla merkezimize gelen iyileştirme talepleri sistemsel yeterlilikler çerçevesinde dikkate alınmakta ve uygulanmaktadır. Bunun ötesinde bir iç ve dış paydaş katılımı mevcut değildir.

A.4.1. İç ve Dış Paydaş Katılımı

İç ve dış paydaşların merkezimizin karar verme sürecinde herhangi bir dahli yoktur.

 

A.4.2. Öğrenci Geri Bildirimleri

Öğrencilerin geri bildirimleri hem sistemimizin hem de uzaktan öğretimin işleyişi hakkında OYS üzerinden modül ve e-posta aracılığıyla merkezimize ulaşmaktadır. Örneğin buna ilişkin daha önceki yıllarda öğrencilerin uzaktan öğretim dersleri yürüten eğitmenler ile yüz yüze iletişim kurmakta zorlandığına dair merkezimize gelen dönütler doğrultusunda Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Usul ve Esasları 8. maddesine öğretim elemanlarının yüz yüze danışmanlık saatleri belirlemesine ilişkin bir ifade eklenmiştir.

Örnek Kanıtlar :

  • Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Usul ve Esasları:

https://birimler.dpu.edu.tr/app/views/panel/ckfinder/userfiles/102/files/KUTAHYA_DUMLUPINAR_UNIVERSITESI_UZAKTAN_EGITIM_UYGULAMA_VE_ARASTIRMA_MERKEZI_USUL_VE_ESASLARI_20092023.pdf

 

A.4.3. Mezun İlişkileri Yönetimi

Merkezimiz eğitim öğretim faaliyeti yürütmediği için kayıtlı öğrencisi ve dolayısıyla mezun öğrencisi yoktur.

A.5. ULUSLARARASILAŞMA

A.5.1. Uluslararasılaşma Süreçlerinin Yönetimi

Birimimizin uluslararasılaşma doğrultusunda bir süreci yoktur.

A.5.2. Uluslararasılaşma Kaynakları

Birimimizin uluslararasılaşma doğrultusunda bir süreci yoktur.

A.5.3. Uluslararasılaşma Performansı

Birimimizin uluslararasılaşma doğrultusunda bir süreci yoktur.

 

 

B.EĞİTİM VE ÖĞRETİM

Birimimizde herhangi bir öğretim programı yer almamaktadır. Herhangi eğitim ve öğretim faaliyeti yürütülmemektedir. Dolayısıyla raporun bu bölümü boş bırakılmıştır.

B.1. Program Tasarımı, Değerlendirmesi ve Güncellenmesi

B.1.1. Programların Tasarımı ve Onayı

B.1.2 Programın Ders Dağılım Dengesi

B.1.3. Ders Kazanımlarının Program Çıktılarıyla Uyumu

B.1.4. Öğrenci İş Yüküne Dayalı Ders Tasarımı

B.1.5. Programların İzlenmesi ve Güncellenmesi

B.1.6. Eğitim ve Öğretim Süreçlerinin Yönetimi

B.2. Programların Yürütülmesi (Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme)

B.2.1. Öğretim Yöntem ve Teknikleri

B.2.2. Ölçme ve Değerlendirme

B.2.3. Öğrenci Kabulü, Önceki Öğrenmenin Tanınması ve Kredilendirilmesi

B.2.4. Yeterliliklerin Sertifikalandırılması ve Diploma

B.3. Öğrenme Kaynakları ve Akademik Destek Hizmetleri

B.3.1. Öğrenme Ortam ve Kaynakları

B.3.2. Akademik Destek Hizmetleri

B.3.3. Tesis ve Altyapılar

B.3.4. Dezavantajlı Gruplar

B.3.5. Sosyal, Kültürel, Sportif Faaliyetler

B.4. Öğretim Kadrosu

B.4.1. Atama, Yükseltme ve Görevlendirme Kriterleri

B.4.2. Öğretim Yetkinlikleri ve Gelişimi

B.4.3. Eğitim Faaliyetlerine Yönelik Teşvik ve Ödüllendirme

 

 

C.ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME

C.1. Araştırma Süreçlerinin Yönetimi ve Araştırma Kaynakları

C.1.1. Araştırma Süreçlerinin Yönetimi

Merkezimizin ana faaliyet alanı olan uzaktan öğretim yöntemine ilişkin yeni çıkan yazılımlar, platformlar ve güvenlik/gizlilik iyileştirmeleri hakkında araştırmalar merkezimiz personeli tarafından takvim yılı içerisine yayılmış şekilde gerçekleştirilmektedir. Aynı zamanda hizmet almakta olduğumuz firmalar tarafından yapılan bilgilendirme toplantıları ve webinarlara katılım sağlanmaktadır.

Örnek Kanıtlar :

  • Advancity (Kampüs365) firması ile yapılan toplantının ekran görüntüsü (Eylül 2023) (A.1.3.1. nolu kanıt)

 

C.1.2. İç ve Dış Kaynaklar

Doğrudan birimimize ait herhangi bir kaynak bulunmamakla beraber ihtiyaç duyulan tüm fiziki, teknik ve mali araştırma kaynakları bağlı bulunduğumuz birim olan Rektörlük merkezi bütçesinden üst yönetimi onayı ve bilgisi dahilinde karşılanmaktadır.

C.1.3. Doktora Programları ve Doktora Sonrası İmkanlar

Birimimizde doktora programı yoktur.

C.2. Araştırma Yetkinliği, İş birlikleri ve Destekler

C.2.1. Araştırma Yetkinlikleri ve Gelişimi

Birimimizde Matematik alanında doktora derecesine sahip bir personel ve doktora eğitimine devam etmekte olan  bir personel görev yapmakta olup C.1.1. maddesinde belirtilen faaliyetlere katkı sağlamaktadır.

C.2.2. Ulusal ve Uluslararası Ortak Programlar ve Ortak Araştırma Birimleri

Birimimizde ulusal ve uluslararası ortak program veya ortak araştırma birimi yoktur.

C.3. Araştırma Performansı

Birimimizin araştırma performansı izlenmemektedir.

C.3.1. Araştırma Performansının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi

C.3.2. Öğretim Elemanı/Araştırmacı Performansının Değerlendirilmesi

 

 

D.TOPLUMSAL KATKI

D.1. Toplumsal Katkı Süreçlerinin Yönetimi ve Toplumsal Katkı Kaynakları

D.1.1. Toplumsal Katkı Süreçlerinin Yönetimi

Birimimiz ana faaliyetleri çerçevesinde doğrudan toplumsal katkı sağlamasa da gerek yaşanan 6 Şubat depremi sonrası gerekse de öncesinde yaşanan küresel pandemi sırasında uygulanan zorunlu uzaktan öğretim sürecinde eğitim öğretime dolaylı olarak toplumsal katkı sağlamıştır.

D.1.2. Kaynaklar

Birimimizde doğrudan toplumsal katkı sürecine ayrılmış bir kaynak yoktur.

D.2. Toplumsal Katkı Performansı

D.2.1. Toplumsal Katkı Performansının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi

Birimimizin toplumsal katkı performansı ölçülmemektedir.

Son Güncelleme Tarihi: 13 Kasım 2025, Perşembe
6