Kullanım Kılavuzu Özet
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ KULLANIM ÖZETİ
1. Sisteme erişim
Uzaktan eğitim yoluyla aldığınız derslere eys.dpu.edu.tr adresi üzerinden giriş yaparak erişebilirsiniz.
Sisteme giriş yaparken bilgilerinizi aşağıdaki şekilde girmeniz gerekmektedir:
Bütün öğrencilerin Kullanıcı Adları 12 haneli öğrenci numaralarıdır. Sisteme giriş için kullanacağınız
şifreler ise ÖBS’ye giriş esnasında kullandığınız şifrelerdir. Eğer ÖBS şifrenizi unuttuysanız ÖBS’ye giriş sayfasındaki “Şifremi Unuttum” düğmesini kullanarak şifrenizi oluşturup bu şifreyi uzaktan eğitim sistemine girmek için kullanabilirsiniz.
2. Canlı derslere katılım
Dersler EYS sisteminin sunmuş olduğu Sanal Sınıf hizmeti kullanılarak “Senkron” yani eşzamanlı olarak işlenecektir. Bu oturumlara katılabilmek için eys.dpu.edu.tr adresine giriş yaptıktan sonra ilgili haftanın altında yer alan “Sanal Sınıf” linkine tıklamanız gerekir.
3. Derslerin sonradan izlenmesi (Asenkron katılım)
Ders arşivine ulaşmak istediğiniz ilgili haftanın altında o haftanın ders kaydını bulabilir ve video izler gibi bu dersleri izleyebilirsiniz. Arşivden ders kayıtlarını izlediğinizde senkron (canlı) dersler sırasında kullandığınız söz isteme, sohbet, soru sorma vb. gibi sanal sınıf özelliklerini kullanamazsınız. Arşivlenen ders videolarını daha sonradan izlemeniz halinde yine sistem devamsızlık takibi için izlemelerinizi ayrıntılı olarak kayıt altına almaktadır.
4. İzleme kaydı, Devamsızlık
Hem Arşivden e-ders videosu hem de Canlı e-ders izlemeleriniz ayrı ayrı kayıt altına alınmaktadır ve bu bilgiler öğretim elemanları tarafından görüntülenebilmektedir. Uzaktan eğitim kapsamında yürütülen
derslerde imza alınmayacak ancak derslere ne kadar katıldığınız sistem tarafından kayıt altına alınacak ve dönem sonunda devamsızlıktan kalanların belirlenmesinde kullanılacaktır. Derse, ilgili haftada devam şartını sağlamak için Arşivden video/Canlı e-ders oturumlarının %70’ini seyretmeniz/katılmanız
gerekmektedir.
5. Değerlendirme
Ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları sınıf ortamında yapılacaktır. Sınavların kapsamı dersler sırasında
sizlerle paylaşılacaktır.
6. Öğretim elemanı – öğrenci iletişimi
Uzaktan eğitim doğası gereği yüz yüze iletişim içermediği için öğretim elemanına ancak online/internet üzerinden erişmeniz mümkün olacaktır. Bu noktada sistemde (eys.dpu.edu.tr) entegre bir şekilde bulunan “İletişime Geç” özelliğini kullanarak dersi veren öğretim elemanına mesaj gönderebilirsiniz. Zaman zaman öğretim elemanları da sizlere sistem üzerinden mesaj gönderebilir ya da duyuru yapabilir. Bunlardan haberdar olabilmek için, mesaj ve duyurular bölümlerini düzenli olarak takip ediniz. Herhangi bir sorunuz ya da sorununuz olduğunda ilk iletişim kaynağı olarak lütfen sistem üzerindeki mesaj bölümünü kullanınız ya da e-posta gönderiniz.
7. Mobilden Erişim
EYS sistemine mobil cihazlardan da erişilmektedir ancak bunun için “ALMS” adlı uygulamanın indirilmesi gerekmektedir. Uygulamayı indirdikten sonra kurumunuzu seçiniz alanında “Kütahya Dumlupınar Üniversitesi” yazının ve çıkan sayfada kullanıcı adı ve şifrenizle giriş yapınız. Bazı cihazlarda sanal sınıflara katılmak için ekstra bir uygulama daha indirilmesi gerekebilir.
8. Teknik hususlar
Tarayıcı: EYS sistemini verimli bir şekilde kullanmak için güncel bir Internet Explorer tarayıcısının
kullanılması tavsiye edilmektedir. Gönderilen materyallerin açılması için ücretsiz ek programlar gerekebilir: Adobe Reader, Microsoft Office Viewer programları vb. Sanal sınıf oturumlarının açılması sırasında bazı tarayıcılar “Açılır Pencereyi Engelleyicisi” yüzünden sayfanın açılmasına izin vermemektedir. Bunun için öğrencinin bu özelliği pasif hale getirmesi gerekmektedir.